onsdag 20 maj 2009

Ett val värt att rösta i

Dagens partiledardebatt var bra (åtminstone så långe jag kunde följa den). Jag var tvungen att gå efter en timme för vi hade ett sammanträde med Pensionsgruppen. Det är inte ett möte att missa eller komma försent till. Det märktes i alla fall att partiledarna var engagerade och brann för frågorna.

Jag är ju inte det minsta opartisk så om jag hävdar att Reinfeldt vann första timmen är väl det lika trovärdigt som när Lars Ohly berättar sina fotbollsminnen med Nacka Skoglund (jo, jag älskar den historien)... En engagerad och offensiv allians mot en trött och dåligt påläst opposition är i alla fall mina intryck. Och frågorna är definitivt så viktiga att din och min röst behövs.

Peter Eriksson må tro att omvärlden inte betyder någonting för klimatpåverkan. Du vet bättre!

Inga kommentarer: