fredag 19 februari 2010

Min kandidatur

Jag har nu dragit tillbaka min kandidatur till riksdagsvalet p.g.a. att nomineringskommittén ändå inte hade föreslagit mig. Det känns tråkigt men jag har full förståelse för ledamöternas ställningstagande efter veckan som gått.

Utredningen visade inte på några regelbrott. Ingen anmälan emot mig gjordes överhuvudtaget. Men det är förmodligen ganska logiskt att en veckas intensiv smutskastning i kombination med en passiv förbundsledning leder till detta.

Jag kan konstatera att jag har världens bästa familj och vänner. Jag kommer att sova gott inatt.

6 kommentarer:

Unknown sa...

Detta är för jävla tråkigt. Vi som bor i Stockholm hade behövt ha chansen att kunna rösta på en gaisare i riksdagsvalet...

Anonym sa...

Stå på dig Mats. Du har mitt fulla stöd. Precis som GAIS så kommer du alltid igen. Ta hand om familjen och se frammåt.

kungen sa...

Tråkigt att höra Mats.

Men kom ihåg att det är i motvind en drake stiger och inte i medvind..

/Thomas Dahlberg med familj

Miguel sa...

Stå på dig Mats, du har gjort ett kanonjobb. Att ett gäng konspiratörer försöker sätta igång en smutskampanj mot dig vittnar mer om deras karaktär och din styrka. De här smutskastarna har inget i politiken att göra. Tyvärr så finns det sådana småsinta och begränsade individer i alla partier. En av anledningarna till att jag själva en gång lämnade partiet. Marginalen att ha en åsikt var ungefär lika stor som att få in två stora resväskor + familj i en renault 4. Jag hoppas dock att vi får se mer av dig i framtiden - du behövs och du är saknad av många redan nu!! Låt aldrig ärlighetens röst tystna.

Mats G Nilsson sa...

Tack det värmer en stund som denna!

Sköna Helena sa...

lite sent kanske, men tusan vad trist att jag inte kan rösta på dig i år. men det kommer fler gånger och du har en stark anhängargrupp bakom dig. kör hårt!